Продолжая взаимодействие с настоящим сайтом, вы выражаете свое согласие с тем, что ваши пользовательские данные (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь) будут обрабатываться ООО «АРС АДАКТ» в целях сбора статистических данных о посетителях сайта и функционировании сайта в течение 3 месяцев. В случае, если вы не хотите, чтобы ваши данные обрабатывались, покиньте сайт.

Перейти к публикации

Ford Exploer 4.0 2003 г.в.


DimanD
Рекомендованные сообщения

Ford Exploer 4.0 2003 г.в. горит чекининг и мигает ещё одна жёлтая лампа, ошибки Р0745 Pressure control solenoid A и Р1703 Brake On/Off Switch out of Self-Test Range, после пуска авто всё нормально, через некоторое время появляются эти ошибки и автомат переходит в аварийный режим, подскажите на что обратить внимание при лечении данной проблемы

Ссылка на сообщение

Р0745 Pressure control solenoid A,это по каробке понятно.

В дата стрим его параметр должен отображатся.Вот посмотри как давление его на холодную и на горячию держится.

И когда в аварию становится,с какого режима она в аварию уходит?

Ссылка на сообщение

вот и смотри какой соленоид отрабатывает.Какие муфты и пакеты работают,инфа нужа.

включи его при выкл двигле.Послушай звук его.Сопративление проверь.И схемку бы откопать ,конечно не мешало перед разбором коробки.А разбирать её по всей видимости придется.Жуть как интерено её вскрыть.

Ссылка на сообщение

P1703 - Brake Switch Out of Self-Test Range

Description: Indicates that during the key on engine off (KOEO) self-test, the brake pedal position (BPP)

signal was high, or during the key on engine running (KOER) self-test, the BPP signal did

not cycle high and low.

Possible Causes: • Open or short in the BPP circuit

• Open or short in the stoplamp circuits

• Concern in module(s) connected to the BPP circuit

• Damaged brake switch

• Misadjusted brake switch

Diagnostic Aids: Check for correct function of the stoplamps. Using the scan tool, check the BPP PID. The

stoplamps and PID should toggle on and off with brake pedal activation.

Application Key On Engine Off Key On Engine Running Continuous Memory

 

PO745 PRESS CONTROL SOL MALFUNCTION

P0745

Pressure Control Solenoid "A"

P074x - Transmission Code

Description:

Possible Causes:

Diagnostic Aids:

Application Key On Engine Off Key On Engine Running Continuous Memory

All 0Refer to the Workshop Manual Section 307-01, Automatic Transmission.

 

вскрывать может и незачем.

похоже на эл. проблемму

Ссылка на сообщение
  • 2 недели спустя...

Проблема P0745 не электрическая.

 

Вот совет по данной проблеме

 

Sorry to tell you this but more than likely you have a worn

Case at the intermediate servo bore, you can remove the

servo, but more than likely you can not put it back

together without removal and teardown. Try adjusting the

intermediate band to 1.5 turns out instead of 2 and see how

it shifts if it shifts better than you have a leak at the

servo bore or broken servo pin. The intermediate band is

the one closest to the range sensor loosen jam nut turn in

to 10 ft/lbs and back off 1.5 turns

 

Есть компания которая выпускает инструмент и расходные материалы для решения этой проблемы

 

http://www.servobore.com/servobore/5rw.asp

Ссылка на сообщение
  • 2 недели спустя...
Проблема P0745 не электрическая.

 

Вот совет по данной проблеме

 

Sorry to tell you this but more than likely you have a worn

Case at the intermediate servo bore, you can remove the

servo, but more than likely you can not put it back

together without removal and teardown. Try adjusting the

intermediate band to 1.5 turns out instead of 2 and see how

it shifts if it shifts better than you have a leak at the

servo bore or broken servo pin. The intermediate band is

the one closest to the range sensor loosen jam nut turn in

to 10 ft/lbs and back off 1.5 turns

 

Есть компания которая выпускает инструмент и расходные материалы для решения этой проблемы

 

http://www.servobore.com/servobore/5rw.asp

а где видно что их решение связано именно с этой ошибкой?

Ссылка на сообщение
Я могу поискать и привести полностью обсуждение проблемы

а где видно что их решение связано именно с этой ошибкой?

 

кто с кем обсуждает?

Ссылка на сообщение
а где видно что их решение связано именно с этой ошибкой?

 

кто с кем обсуждает?

 

Обсуждают механники друг с другом. Не по русски, но все равно обсуждают.

 

Hello everyone and thanks for the help on this. This Explorer

came in with the light on and a code P0745 stored for pressure

control solenoid A. I drove the vehicle and the 2 to 3 shift

drags out, then briefly slips and goes into 3rd. The OD light

will begin to flash and the 1 to 2 shift becomes very harsh as

well as the others become harsh. I am no tranny guru, so I am

hoping that the transmission masters out there can shed some

light on if this thing can be fixed via a pressure solenoid,

or if the slipping on 2 to 3 means it needs a rebuild. This

trans was replace by the dealer just out of warranty at approx

40,000 miles because the first trans failed. Any thoughts on

what is happening here and the remedies will be greatly

appreciated.

 

Thank you,

Ron

 

 

From: Dan from Michigan

Date: Mar 20, 2008 11:22:35 AM

 

Refer to this TSB, 04-24-17. date of issue, 12-13-2004.

5R55W-NO THIRD GEAR OR SLIPPING 2-3 SHIFT. DTCS PO733

AND/OR PO745. It will tell you about a broken intermeadiat

band. Yup trannie is broke.

 

Dan

 

 

Reply 2 of 10

 

From: Robert from New York

Date: Mar 20, 2008 1:55:42 PM

 

havent had too many soleniod packs fail and cause a slip

sounds like common failure that needs overhaul.

 

 

Reply 3 of 10

 

From: Pete from Washington

Date: Mar 20, 2008 2:24:00 PM

 

two words: transmission shop

 

 

Reply 4 of 10

 

From: Mike from Michigan

Date: Mar 20, 2008 3:57:15 PM

 

The servo boar is wore out causing a pressure drop and a long

/

 

Reply 5 of 10

 

From: Jerry from West Virginia

Date: Mar 20, 2008 4:23:50 PM

 

Time for a rebuild,sorry!!! The (computer)is seeing a slip

in 3rd and raising the pressure to try to help,resulting in

harsh shifts. Using OEM Ford solinoids and servos on the

rebuild helps along with a high quality external cooler.

This unit has to be serviced YEARLY!!!!! to have a chance.

Preferably a flush and a pan drop with filter.You must use

a quality fluid that meets mercon 5 specs, we use Pennzoil

multi fluid. this unit is weak and the extra cooler and

service is key to its survival!

 

 

Reply 6 of 10

 

From: Wayne from Maine

Date: Mar 20, 2008 6:07:58 PM

 

it could very well be the valve body worn.

 

 

Reply 7 of 10

 

From: Edwin from Illinois

Date: Mar 21, 2008 4:55:29 AM

 

Ron, it needs a rebuild & case repair. This trans notorious

for wear at servo bore pin.

 

 

Reply 8 of 10

 

From: Arturas from Florida

Date: Mar 21, 2008 5:46:26 AM

 

yea 2-3 slip moust likely mean you have to rebuild that

trany . input and output speed sensors triger the code when

the ratios don't mach. when it sets the code transmission

goes to fail safe mode ,by increasing electronic pressure

control to maximum ,thats why the rest of the shifts become

harsh . allot of times by changing solenoid orings fixes

the problem .they leak allos especialy if trany was build

with short cuts . check contition of oil ,level .and

remember it takes dextron mercon 5 oil . its diferent

viscossity .

 

 

Reply 9 of 10

 

From: John from West Virginia

Date: Mar 21, 2008 7:09:15 AM

 

the trans in this truck is notorious for wearing out the

servo bores and you will have this type of complaint. He

needs an overhaul.

 

 

Reply 10 of 10

 

From: Brian from Pennsylvania

Date: Mar 22, 2008 5:36:11 AM

 

There is a tsb (04-24-17) for the P0745 code due to a broken intermediate band, another common problem with this trans is the servo bore wears causing a pressure loss and weak apply pressure, it wears where the servo pin rides through the case. Servobore.com has a repair kit for this and shws some real good pictures of the wear points.

Good luck, Brian.

Ссылка на сообщение
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...