Продолжая взаимодействие с настоящим сайтом, вы выражаете свое согласие с тем, что ваши пользовательские данные (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь) будут обрабатываться ООО «АРС АДАКТ» в целях сбора статистических данных о посетителях сайта и функционировании сайта в течение 3 месяцев. В случае, если вы не хотите, чтобы ваши данные обрабатывались, покиньте сайт.

Перейти к публикации

Toyota Avensis 1az-fse P0556


steev
Рекомендованные сообщения

Ошибка выскакивает в течение суток после сброса.

Причины появления данной ошибки следующие:

 

P0556 Датчик давления в контуре вакуумного усилителя тормозов - диапазон/функционирование

Электронный блок управления двигателем

Вакуумные шланги

Обрыв или короткое замыкание в цепи датчика давления в контуре вакуумного усилителя тормозов

Датчик давления в контуре вакуумного усилителя тормозов

Датчик абсолютного давления во впускном коллекторе

Вакуумный усилитель тормозов

Обрыв или короткое замыкание в цепи выключателя стоп-сигналов

Выключатель стоп-сигналов

 

Датчик давления в контуре заменили, утечек во впускном коллекторе проверили и не обнаружили.

 

Не понятно какой принцип фиксации данной ошибки и как с этим бороться ?

Ссылка на сообщение
P0556

(05–462)

Brake Booster Pressure Sensor

Circuit Range/Performance

Vacuum hose (between the brake booster and intake manifold,

the brake booster and brake booster pressure sensor, and the

intake manifold and manifold absolute pressure sensor)

Open or short in brake booster pressure sensor circuit

Brake booster pressure sensor

Manifold absolute pressure sensor

Brake booster

Open or short in stop light switch circuit

Stop light switch

ECM

 

DTC No. DTC Detection Condition Trouble Area

P0556

When either one of the following conditions (a), (b), © or (d) is

satisfied (1 trip detection logic):

(a) If pressure inside the intake manifold is low, the brake

booster internal pressure is 38 kPa (285 mmHg, 11.2

in.Hg) or more higher than the intake manifold internal

pressure and this condition remains for more than 10

sec. (Pressure leaks caused by hose disconnection, etc).

(b) Pressure inside the brake booster stays low or at fixed level,

despite the vehicle has driven and stopped 10 times

(Vacuum stuck caused by hose clogged, etc).

© While the brake pedal is released, the pressure inside the

brake booster is 32 kPa (240 mmHg, 9.4 in.Hg) or more

higher than the intake manifold internal pressure and this

condition remains for more than 1 sec. (Pressure leaks).

(d) After running the engine for more than 100 sec. with the

brake pedal released and the negative pressure (vacuum)

has accumulated in the brake booster, the following two

conditions are satisfied despite depressing the brake

pedal for more than 1 sec. (Vacuum stuck):

Internal pressure of the brake booster does not increase

Internal pressure of the brake booster is 32 kPa (240 mmHg,

9.4 in.Hg) or more lower than the internal pressure of the

intake manifold

Vacuum hose (between the brake booster and intake manifold,

the brake booster and brake booster pressure sensor,

and the intake manifold and manifold absolute pressure

sensor)

Open or short in brake booster pressure sensor circuit

Brake booster pressure sensor

Manifold absolute pressure sensor

Brake booster

Open or short in stop light switch circuit

Stop light switch

ECM

WIRING DIAGRAM

Refer to DTC P0555 on page 05–459.

05CKO–01

DIAGNOSTICS – SFI SYSTEM (1AZ–FSE)

05–463

AVENSIS REPAIR MANUAL (RM1018E)

INSPECTION PROCEDURE

HINT:

Read freeze frame data using 




reeze frame data records the engine conditions when

a malfunction is detected. When troubleshooting, it is useful for determining whether the vehicle was running

or stopped, the engine was warmed up or not, the air–fuel ratio was lean or rich, etc. at the time of the malfunction.

1 CHECK OTHER DTC OUTPUT(IN ADDITION TO P0556)

(a) Read the DTC using the hand–held tester.

Result :

Display Proceed to

Only ”P0556” is output. A

”P0556” and other DTCs are output. B

HINT:

If any other codes besides ”P0556” are output, perform the troubleshooting for those DTCs first.

B GO TO RELEVANT DTC CHART

(See page 05–309)

A

2 READ VALUE OF HAND–HELD TESTER(INTAKE MANIFOLD ABSOLUTE

PRESSURE)

(a) Connect the hand–held tester to the DLC3.

(b) Warm up the engine.

© Push the hand–held tester main switch ON.

(d) Select the item ”DIAGNOSIS / OBD/MOBD / DATA LIST / ALL / MAP” and read its value displayed on

the hand–held tester with the shift lever is the ”N” position.

Standard :

Condition Intake Manifold Absolute Pressure

Ignition switch ON (do not start engine) 70 to 110 kPa (525 to 825 mmHg, 20.7 to 32.5 in.Hg)

Running without load (2,500 rpm) 20 to 35 kPa (150 to 263 mmHg, 5.9 to 10.4 in.Hg)

NG Go to step 7

OK

3 READ VALUE OF HAND–HELD TESTER(STOP LIGHT SWITCH)

(a) Connect the hand–held tester to the DLC3.

(b) Turn the ignition switch ON and push the hand–held tester main switch ON.

© Select the item ”DIAGNOSIS / OBD/MOBD / DATA LIST / ALL / STOP LIGHT SW” and read its value

displayed on the hand–held tester.

Result :

Brake Pedal STP Signal

Depressed ON

Released OFF

A76903

PB (+) E2 (–)

ECM Connector

E13

05–464

DIAGNOSTICS – SFI SYSTEM (1AZ–FSE)

AVENSIS REPAIR MANUAL (RM1018E)

NG CHECK AND REPAIR STOP LIGHT SWITCH

CIRCUIT

OK

4 CHECK VACUUM HOSE(BRAKE BOOSTER PRESSURE SENSOR – BRAKE

BOOSTER, INTAKE MANIFOLD – BRAKE BOOSTER)

(a) Check that the vacuum hoses are connected correctly.

(b) Check that the vacuum hoses are not loose or disconnected.

© Check the vacuum hoses and tubes for clogs, cracks, holes, damage, or blockage.

NG REPAIR OR REPLACE VACUUM HOSE

OK

5 INSPECT ECM(PB VOLTAGE)

(a) Disconnect the vacuum hose from the brake booster

pressure sensor.

(b) Turn the ignition switch ON.

© Using the MITYVAC (Hand–Held Vacuum Pump), apply

a vacuum to the brake booster pressure sensor, measure

the voltage between the specified terminals of the E13

ECM connector.

Standard:

Symbols (Terminal No.) Vacuum pump operation Specified condition

0 kPa

(0 mmHg, 0 in.Hg)

3.3 to 3.9 V

PB (E13–26) –

E2 ( E13–28)

40 kPa

(300 mmHg, 11.8 in.Hg)

2.1 to 2.7 V

)

80 kPa

(600 mmHg, 23.6 in.Hg)

0.9 to 1.5 V

NG Go to step 6

OK

CHECK FUNCTION OF BRAKE BOOSTER (See page 32–17, 32–21)

A81699

PB

E2

E13

ECM Connector

VC

1 2 3

A72877

PIM

E2

Brake Booster Pressure

Sensor Connector

Wire Harness Side

B2

VC

DIAGNOSTICS – SFI SYSTEM (1AZ–FSE)

05–465

AVENSIS REPAIR MANUAL (RM1018E)

6 CHECK HARNESS AND CONNECTOR(ECM – BRAKE BOOSTER PRESSURE

SENSOR)

(a) Disconnect the E13 ECM connector.

(b) Disconnect the B2 brake booster pressure sensor connector.

© Check for continuity between the wire harness side connectors.

Standard (Check for open):

Symbols (Terminal No.) Specified condition

VC (E13–18) – VC (B2–3)

PB (E13–26) – PIM (B2–2) Continuity

E2 (E13–28) – E2 (B2–1)

y

Standard (Check for short):

Symbols (Terminal No.) Specified condition

VC (E13–18) or VC (B2–3) – Body ground

No continuity

PB (E13–26) or PIM (B2–2) – Body ground

NG REPAIR OR REPLACE HARNESS OR

CONNECTOR

OK

REPLACE BRAKE BOOSTER PRESSURE SENSOR

7 CHECK VACUUM HOSE(MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE SENSOR – INTAKE

MANIFOLD)

(a) Check that the vacuum hose is connected correctly.

(b) Check that the vacuum hose is not loose or disconnected.

© Check the vacuum hose for clogs, cracks, holes, damage, or blockage.

NG REPAIR OR REPLACE VACUUM HOSE

Ссылка на сообщение

Почитал инструкция и вспомнил, что при возникновении ошибки FREEZE DATA недоступна, поэтому не понятно от чего отталкиваться

Ссылка на сообщение

можно лягушку попробовать подстроить. Иногда бывает мозги не воспринимают рассинхронизацию стоп сигнала и показаний давления тормозухи или, в данном случае, вакуума тормозного усилителя.

Ссылка на сообщение
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...