Продолжая взаимодействие с настоящим сайтом, вы выражаете свое согласие с тем, что ваши пользовательские данные (сведения о местоположении; тип и версия ОС; тип и версия Браузера; тип устройства и разрешение его экрана; источник откуда пришел на сайт пользователь; с какого сайта или по какой рекламе; язык ОС и Браузера; какие страницы открывает и на какие кнопки нажимает пользователь) будут обрабатываться ООО «АРС АДАКТ» в целях сбора статистических данных о посетителях сайта и функционировании сайта в течение 3 месяцев. В случае, если вы не хотите, чтобы ваши данные обрабатывались, покиньте сайт.

Перейти к публикации

Ford Transit 1995 Г. 2,5D


rudoni
Рекомендованные сообщения

приехал клиент с проблем в тормоза.проблем в то ,что нет давление после АБС на задное левое и передное правое колесо.АБС не считает ошибка и его лампа не светить. вопрос токой - как и с какой прогой можно диагностировать АБС етого моделя?VIN wfolxxgbvlsc61012

Ссылка на сообщение

в этом году фиксируются ошибки только по электрическим проблеммам.

а тут похоже механическая поломка.

значит и диагностировать надо мех. часть

 

 

 

Description and OperationThe anti‐lock braking system fitted to the Transit is similar to the anti‐lock systems currently fitted to the passenger car range.As with all braking systems the the factor controlling ultimate stopping and cornering ability is the tyre to road adhesion. The anti‐lock braking system optimises adhesion under all braking conditions, although it cannot provide any increased cornering ability.By virtually preventing the road wheels from locking, the anti‐lock braking system provides the advantage of increased steerability in emergencies, allowing the vehicle to be steered around obstacles or held on a desired driving course, while still achieving maximum braking performance. The degree of control provided eliminates the need for special braking techniques to achieve optimum braking distances and control on poor or slippery road surfaces. Tyres must, of course, be in good condition to achieve maximum adhesion and allowances must be made if the vehicle is aquaplaning or braking on loose gravel, ice or snow.The hydraulic brake system consists of two diagonally split circuits, (left front and right rear wheel and right front and left rear wheel).Up to '97¾ MYThe anti‐lock braking system consists of a hydraulic actuator unit which replaces the conventional type of master cylinder and vacuum servo assembly and an electronic module that monitors various electronic signals from the anti‐lock system.'97¾ MY onwardsThe anti‐lock braking system consists of a hydraulic actuator unit with integral electronic control module. The module monitors various electronic signals from the anti‐lock system.During normal braking the anti‐lock system will not be activated. However, if the braking force applied begins to overcome the road/tyre adhesion, the anti‐lock system will be automatically activated preventing the road wheels from locking, optimising braking performance. In these circumstances, a pulsating effect will be felt and heard indicating that the system is functioning correctly. Under severe braking on some road surfaces, tyre noise may be apparent even though the wheels never become locked.'98¼ MY onwardsVehicles after this date may be fitted with ABS and Brakes only Traction Control System (BTCS). The system uses an enhanced version of the ABS System fitted at '97¾ MY.Traction assistance is by active intervention into the brake system. This system offers better rear wheel traction during acceleration on loose or slippery road surfaces and assists the climbing ability of the vehicle, primarily on road surfaces where the traction side‐to‐side is different.Outwardly the hydraulic control Unit looks the same. The only difference being the BTCS electronic module is some 15 mm longer, with larger diameter fluid feed pipes from the master cylinder. The removal and installation procedure remains the same as for '97¾ MY.The BTCS is switched on and off via a switch mounted to the crash pad. When the indicator switch is flashing the system is in active mode. When the indicator switch is permanently on the system is off. When the indicator is not illuminated the system is on standby.The BTCS only operates at speeds up to 40k/h (25 mph).

 

 

 

Ссылка на сообщение

Проблем разрешен !были забитые микро фильтри на выход модулятора.тоже не работает и первая камера хидронасоса/после серво апарата/ для передное правое и задное левое колесо!

Изменено пользователем rudoni
Ссылка на сообщение

Привет!так и точно! блок -модулатор разбирал и очистил от гряз !промыл систему ,прокачил систему и все в порядке! ЕБУ был изправен , датчики тоже.обратите внимание на маленкие фильтры в изходящие щуцеры на модулатора к колесам.надо снят щуцеры и они там внутре .очень тонкие и финние ,для тонкой очистки течности.ничего особено!обратите внимание на то : хидро насос на педаль действует по диагонал на колес. передное право - задное лево ,и передное лево - задное право .

успех!

Ссылка на сообщение
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу.

×
×
  • Создать...